Struktura Szpitala
-
Dyrekcja
-
Administracja
- Kancelaria
- Dział księgowo-finansowy
- Dział płac
- Dział rozliczeń świadczeń medycznych
- Dział spraw pracowniczych
- Sekcja ds. BHP
- Dział Zamówień Publicznych
- Dział zaopatrzenia, gospodarki magazynowej i transportu
- Dział controllingu i analiz
- Dział organizacyjny
- Dział techniczny
- Dział IT
- Pracownia elektroniki medycznej
- Dział jakości i szkoleń
- Specjalista ds. obsługi i realizacji projektów
- Specjalista ds. kontroli zarządczej
- Specjalista ds. promocji zdrowia i kontaktów z mediami
- Specjalista ds. epidemiologii
- Pracownik socjalny, Koordynator ds. dostępności
- Audytor wewnętrzny
- Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji
- Inspektor Ochrony Danych
- Radcy prawni
- Archiwum szpitalne
- Inspektorzy
-
Oddziały
- I Oddział Kardiologii i Angiologii
- Oddział Wrodzonych Wad Serca i Kardiologii Dziecięcej
- II Oddział Kardiologii i Angiologii
- Oddział Kardiochirurgii, Transplantacji Serca i Płuc oraz Mechanicznego Wspomagania Krążenia
- Oddział Kardiochirurgii, Transplantacji Serca i Mechanicznego Wspomagania Krążenia
- Oddział Kardiochirurgii, Transplantacji Serca i Mechanicznego Wspomagania Krążenia u Dzieci
-
Oddział Transplantacyjny z Pododdziałem Mukowiscydozy, Pododdziałem Chirurgii Klatki Piersiowej i Pododdziałem Chorób Płuc
- O oddziale
- Lekarze
- Pielęgniarki
- Dietetyk kliniczny
- Opiekunowie medyczni
- Personel pomocniczy
- Program transplantacji płuc
- Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii
- Oddział Chirurgii Naczyniowej i Endowaskularnej
- Blok operacyjny
- Oddział Chorób Wewnętrznych i Diabetologii
- Zespół poradni specjalistycznych
-
Pracownie
- Pracownia Hemodynamiki
- Pracownia Elektrofizjologii i Stymulacji Serca
- Pracownia Zaburzeń Rytmu Serca oraz Elektrokardiografii Dorosłych
- Pracownia Echokardiografii Dorosłych
- Pracownia Echokardiografii i Elektrokardiografii Dzieci
- Pracownia Badań Czynnościowych Układu Krążenia i Oddychania
- Pracownia Inwazyjnej Diagnostyki i Leczenia Chorób Płuc
- Pracownia Fizjoterapii
- Pracownia Rezonansu Magnetycznego
- Pracownia Tomografii Komputerowej
- Pracownia Rentgenodiagnostyki
- Pracownia Medycyny Nuklearnej
- Zakład Diagnostyki Laboratoryjnej Chorób Środowiskowych i Cywilizacyjnych
- Pracownia Mikrobiologii
- Bank Krwi i Pracownia Serologii Transfuzjologicznej
- Pracownia Immunologii Transplantacyjnej
- Pracownia Histopatologii
- Izba Przyjęć
- Apteka
Sekcja ds. BHP
-
Sekcja ds. BHP
-
-
mgr Ewelina Herba-WiechećSpecjalista ds. BHP
Zakres zadań:
- przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, ze szczególnym uwzględnieniem stanowisk pracy, na których są zatrudnione kobiety w ciąży lub karmiące dziecko piersią, młodociani, niepełnosprawni, pracownicy wykonujące pracę zmianową, w tym pracujący w nocy, oraz osoby fizyczne wykonujące pracę na innej podstawie niż stosunek pracy w zakładzie pracy lub w miejscu wyznaczonym przez pracodawcę,
- bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
- sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
- udział w opracowaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno – organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
- udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji zakładu pracy albo jego części, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach i dokumentacji,
- udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy urządzeń produkcyjnych oraz innych urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników,
- zgłaszanie wniosków dotyczących wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w stosowanych oraz nowo wprowadzanych procesach pracy,
- przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy,
- udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
- opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,
- udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
- prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
- doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
- udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą,
- doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej,
- współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,
- współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami lub warunkami,
- współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczna opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników.
- współdziałanie z zakładowymi organizacjami związkowymi przy:
- podejmowaniu przez nie działań mających na celu przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, w trybie i zakresie ustalonym w odrębnych przepisach,
- podejmowanych przez pracodawcę przedsięwzięciach mających na celu poprawę warunków pracy,
- uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także w pracach komisji ds. bezpieczeństwa i higieny pracy oraz innych zakładowych komisji zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym
i wypadkom przy pracy, - inicjowanie i rozwijanie na terenie zakładu pracy różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii.
-