Pracownik socjalny w Śląskim Centrum Chorób Serca dba o zabezpieczenie zaspokojenia podstawowych potrzeb bytowych pacjenta. Zapewnia poczucie bezpieczeństwa pacjentowi oraz jego rodzinie, udziela merytorycznego wsparcia w trudnych sytuacjach życiowych. Pracownik socjalny współpracuje z lekarzem, pielęgniarką, psychologiem w celu całościowego podejścia do problemów zdrowotnych pacjenta w kontekście uwarunkowań społeczno-opiekuńczych.
Struktura Szpitala
Pracownik socjalny
-
Pracownik socjalny
-
mgr Agnieszka Klim
-
nr pok. 2.A.8
-
32 37 33 817
-
>a.klim@sccs.pl
Do zadań pracownika socjalnego w Śląskim Centrum Chorób Serca należy:
- przeprowadzanie wywiadów z pacjentami w celu rozpoznania jego sytuacji socjalno-bytowej oraz sytuacji po opuszczeniu szpitala,
- przeprowadzanie wywiadów z rodziną pacjenta w celu rozpoznania sytuacji socjalno-bytowej pacjenta po zakończeniu hospitalizacji,
- zbieranie informacji na temat funkcjonowania pacjenta i jego rodziny w środowisku od służb socjalnych (ośrodki pomocy społecznej),
- stawianie diagnozy społecznej pacjenta,
- utrzymanie stałego kontaktu z rodziną pacjenta podczas jego hospitalizacji,
- udzielanie informacji dotyczących procedur kierowania do ZOL, DPS, środowiskowych domów samopomocy oraz pomoc w skompletowaniu niezbędnych dokumentów
- wyszukiwanie zakładów opiekuńczo-leczniczych, zakładów pielęgnacyjno-opiekuńczych, placówek rehabilitacyjnych posiadających wolne miejsca lub najszybszy dostęp do świadczeń,
- występowanie w imieniu pacjentów do ośrodków pomocy społecznej o przyznanie zasiłków stałych, okresowych i celowych oraz usług opiekuńczych,
- informowanie o możliwości pozyskania świadczeń pieniężnych z innych instytucji,
- udzielanie pomocy osobom bezdomnym (informowanie o możliwości umieszczenia w schroniskach, noclegowniach itp.),
- podejmowanie działań zmierzających do ustalenia tożsamości pacjentów NN (kontakt z policją, ośrodkiem pomocy społecznej, szpitalami, pogotowiem ratunkowym, strażą miejską),
- nawiązanie kontaktu z instytucjami użyteczności publicznej, organizacjami pozarządowymi, samorządowymi, NFZ w sprawach socjalnych, zawodowych i rodzinnych pacjentów,
- wystąpienie o przyznanie pacjentowi prawa do świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych,
- informowanie o innych możliwościach pozyskania ubezpieczenia zdrowotnego,
- informowanie o możliwościach uzyskania przez pacjenta dofinansowania do sprzętu rehabilitacyjnego, środków pomocniczych, likwidacji barier architektonicznych.
-
-