Jesteśmy aby ratować, leczyć, dawać nadzieję...
Wybierz język:

Pracownik socjalny

Pracownik socjalny w Śląskim Centrum Chorób Serca dba o zabezpieczenie zaspokojenia podstawowych potrzeb bytowych pacjenta. Zapewnia poczucie bezpieczeństwa pacjentowi oraz jego rodzinie, udziela merytorycznego wsparcia w trudnych sytuacjach życiowych. Pracownik socjalny współpracuje z lekarzem, pielęgniarką, psychologiem w celu całościowego podejścia do problemów zdrowotnych pacjenta w kontekście uwarunkowań społeczno-opiekuńczych.

  • Pracownik socjalny
    • mgr Agnieszka Klim

      Do zadań pracownika socjalnego w Śląskim Centrum Chorób Serca należy:

      • przeprowadzanie wywiadów z pacjentami w celu rozpoznania jego sytuacji socjalno-bytowej oraz sytuacji po opuszczeniu szpitala,
      • przeprowadzanie wywiadów z rodziną pacjenta w celu rozpoznania sytuacji socjalno-bytowej pacjenta po zakończeniu hospitalizacji,
      • zbieranie informacji na temat funkcjonowania pacjenta i jego rodziny w środowisku od służb socjalnych (ośrodki pomocy społecznej),
      • stawianie diagnozy społecznej pacjenta,
      • utrzymanie stałego kontaktu z rodziną pacjenta podczas jego hospitalizacji,
      • udzielanie informacji dotyczących procedur kierowania do ZOL, DPS, środowiskowych domów samopomocy oraz pomoc w skompletowaniu  niezbędnych dokumentów
      • wyszukiwanie zakładów opiekuńczo-leczniczych, zakładów pielęgnacyjno-opiekuńczych, placówek rehabilitacyjnych posiadających wolne miejsca lub najszybszy dostęp do świadczeń,
      • występowanie w imieniu pacjentów do ośrodków pomocy społecznej o przyznanie zasiłków stałych, okresowych i celowych oraz usług opiekuńczych,
      • informowanie o możliwości pozyskania świadczeń pieniężnych z innych instytucji,
      • udzielanie pomocy osobom bezdomnym (informowanie o możliwości umieszczenia w schroniskach, noclegowniach itp.),
      • podejmowanie działań zmierzających do ustalenia tożsamości pacjentów NN (kontakt z policją, ośrodkiem pomocy społecznej, szpitalami, pogotowiem ratunkowym, strażą miejską),
      • nawiązanie kontaktu z instytucjami użyteczności publicznej, organizacjami pozarządowymi, samorządowymi, NFZ w sprawach socjalnych, zawodowych i rodzinnych pacjentów,
      • wystąpienie o przyznanie pacjentowi prawa do świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych,
      • informowanie o innych możliwościach pozyskania ubezpieczenia zdrowotnego,
      • informowanie o możliwościach uzyskania przez pacjenta dofinansowania do sprzętu rehabilitacyjnego, środków pomocniczych, likwidacji barier architektonicznych.