W listopadzie 2012 ruszyła ogólnopolska kampania społeczna "Ciśnienie na życie". Jej celem jest zmotywowanie Polaków do profilaktyki chorób układu krążenia, a w szczególności - nadciśnienia tętniczego.
Klinika zdrowego serca
Kampania skupia się na dwóch zasadniczych obszarach działania:
- przeprowadzenie ok. 200.000 pomiarów ciśnienia w kilkudziesięciu miastach w całej Polsce
- przeprowadzenie szeroko zakrojonych działań edukacyjnych skierowanych do społeczeństwa, a związanych z profilaktyką nadciśnienia tętniczego i chorób układu krążenia.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PBS w listopadzie 2012 roku "Nadciśnienie, czy wiemy o nim wszystko?", wiele osób po pięćdziesiątym roku życia jest zainteresowanych sprawdzeniem stanu swojego zdrowia. Co więcej, większość badanych przyznała się do złych nawyków żywieniowych oraz braku aktywności fizycznej.
Z danych Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego wynika, że choroby układu sercowo-naczyniowego odpowiadają za 48% zgonów w Polsce. Każdego dnia z powodu tych schorzeń umiera w naszym kraju prawie 500 osób.
Przekonanie osób z grupy ryzyka do działań profilaktycznych, to jedyna szansa zmniejszenia wskaźnika przedwczesnej umieralności osób poniżej 65 roku życia w Polsce, który należy do najniższych w Europie. Możliwość wykonania badania oraz konsultacji jego wyniku w miejscu codziennej aktywności, to wielka wartośc kampanii "Ciśnienie na życie" - mówi prof. Marian Zembala, kardiochirurg, dyrektor Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu i opiekun merytoryczny tej akcji, który ze względu na wagę problemu i szczytny cel kampanii włączył się charytatywnie w jej promowanie.
Kampania społeczna "Ciśnienie na życie" zorganizowana została z z inicjatywy Grupy Polpharma i trwała do końca 2013 roku - jej zwieńczeniem było sporządzenie raportu "Serce Polaka", w którym wykorzystano dane z tysięcy pomiarów ciśnienia tętniczego Polaków. Istotnym elementem akcji było aktywne włączenie się w organizację obchodów Światowego Dnia Serca w dniu 29.09.2013.
Zamierzeniem Grupy Polpharma było, by oprócz "jednorazowej" rocznej akcji, kampania ta zyskała szerszy wymiar i przyniosła długoterminowe korzyści dla polskiego społeczeństwa. Dlatego decyzją Polpharmy każda złotówka z wykonanego pomiaru ciśnienia przekazywana była na rzecz Kliniki Zdrowego Serca w Śląskim Centrum Chorób Serca, na działania profilaktyczne związane z nadciśnieniem i innymi czynnikami ryzyka.
Dziękujemy za przyłączenie się do kampanii!
Zapraszamy również do śledzenia jej przebiegu na naszej stronie oraz na oficjalnej stronie kampanii:
Mierz ciśnienie, miej ciśnienie na życie!